72% van de consumenten
is moe van merken die net doen alsof ze de maatschappij willen helpen…



…maar eigenlijk gewoon geld willen verdienen.



(Bron: HAVAS Meaningful Brands 2023)

Slechts 1/3 gelooft dat merken transparant zijn over hun beloftes en commitment…terwijl ruim driekwart vind dat ze dit wel moeten zijn.

Consumenten zijn de geveinsde maatschappelijke betrokkenheid zat en willen dat merken zich inzetten voor een betere wereld (72%) en - bovendien - waarde toevoegen aan hun persoonlijke welzijn en gezondheid (71%).

Mark van de Grift, schrijver van TRUE Brands over Transparantie

Schrikbarend? Zeker! De kritische consument, de klant, heeft de macht. Zij zijn het merk. En kunnen het merk overnight maken en breken.

Maar buiten dat, willen wij leven in een wereld waarin purpose-washing aan de orde van de dag is? Een merk slechts een holle slogan op de muur? Waarin organisaties mensen opbranden, omdat winst het enige is dat telt? Het is de hoogste tijd voor authentiek leiderschap op basis van
de principes van TRUE Brands.

“Slechts 14% van de werknemers voelt zich daadwerkelijk betrokken bij de organisatie.”

De rest is stilletjes of zelfs openlijk aan het afhaken. Verassend? Niet als je beseft dat
zelfs hun managers vaak niet weten wat de missie en doelen van de organisatie zijn.


Bron: Gallup State of the Global workplace 2023 en The Manager Experience (2019).

TRUE Brands® laat de authentieke missie en merkwaarden leven bij managers en talent, WAARDOOR het merk resoneert. Intern en dus óók in de markt.

Zo binnen, zo buiten.